marți, 27 noiembrie 2012

Etapa 26. De ce sa consumam romaneste?


Produsele românești sunt alese mai mereu în detrimentul celor străine, zic eu, pentru faptul că ne gândim: „Uite, vreau să cumpăr o salată verde, vaaai, e din China, oare când a fost culeasă?! Mai bine cumpăr una românească, știu măcar că a fost făcută în țara mea și că nu a fost transportată pe nu-știu unde în cine știe ce condiții”.
Părinții mei au ales dintotdeauna să cumpere produse românești, evident, cele care por fi românești, pentru că, spre exemplu, bananele nu pot fi produse în România, nici portocalele sau kiwi. Legumele sunt însă cele care contează de unde vin într-un procent mare, pentru că, până la urmă, cu legume gătim și legumele sunt cele pe care le mânăm cel mai des, cel puțin în familia mea, unde mama gătește o mulțime de mânăruri în care carnea nu este felul principal. Până la urmă, este bine și pentru sănătate, nu-i așa? Sunt unii oameni care spun că nu pot trece peste o masă fără o porție zdravănă de carne; mie, personal, mi se pare o prostie, pentru că uneori trebuie să faci pauze din a mânca anumite lucruri, sau să îmbini o multitudine de produse în scopul de a avea un metabolism bun.
Nu cred că ar trebui să consumăm produse românești pentru că avem nu știu ce mândrie de țară, evident, susținem economia consumându-le, ci pentru că produsele românești sunt de zeci de ori mai proaspete și chiar mai bune, spre exemplu, roșiile. Mie roșiile străine mi se par fără gust în majoritatea cazurilor, poate pentru că sunt crescute forțat sau mai știu eu cum, cert este că produsele românești au un alt gust, mai real, mai aromat.
Până la urmă, de ce să mâncăm din ce ne dau străinii (și imaginați-vă că spre export nu dau ei ce au mai bun, ce-i mai bun păstrează pentru ei), când avem posibilitatea de a obține produse românești, mult mai bune?
În acest sens am observat într-adevăr o evoluție a produselor legumicole în hypermarketul real,- și trebuie să recunosc că nu de puține ori am apelat la multe produse ale hypermarketului, pentru că, văzând că sunt fabricate în România, parcă gradul de încredere în ceea ce mănânc este mai mare.
romanesteȘtiți cu toții că dacă „Mănânci sănătos, trăiești sănătos”. Spre exemplu, bunica mea, care a trăit toată viața ei la țară, încă trăiește și are 95 de ani. Mă întreb dacă eu voi mai fi bine chiar și după 55 de ani, având în vedere mediul plin de toxine în care trăim.
Atât cât vom mai avea posibilitatea, eu zic să profităm de ofertele care ni se deschid, să consumăm produse cât mai proaspete, cât mai românești, în acest sens menționând din nou hypermarketul real,-, care a inițiat de curând un proiect susținut de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin care a dedicat o zonă a hypermarketului exclusiv articolelor provenite de la producătorii români de legume și fructe.

Acest articol este scris in cadrul competitiei SuperBlog2012.
Imaginile sunt prealuate de pe site-ul http://www.real-hypermarket.ro/

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog