vineri, 2 noiembrie 2012

Etapa 14. Cum crezi ca vei face fata tehnologiei cand vei avea 80 de ani?


Timpul e doar un vag legământ care ne aduce aminte
Că lumea este formată dintr-o multitudine de limite.
Viața e ca un ipsos ce se leagănă alb în adierea vântului,
Ca o trestie electronică ea se întinde,
Clătinându-se, amețindu-ne la fiecare pas.
Anii trec precum secundele și nu se știe cine va ajunge
La finalul maiestos al anilor optzeci.
Șaizeci și doi de ani până atunci, șaizeci și două vieți încercate,
O să rămân în urmă, voi trece de toate?
Fi-va-mi gândirea înapoiată, dependența de-acum nu poate fi tratată,
Ani vor trece și gloată, gloată,
Voi fi și eu prin toată mulțimea de vieți atârnată
În lanțul slăbiciunilor.
Am optzeci de ani pentru un minut.
Mă văd stând jos, pe o canapea moale,
Înconjurată de o evoluată imagine a e-book readerului,
Citind aproape ziua toată,
Cu un laptop micuț în brațe
–făcut cadou de nepoți–
Scriind ce-a mai rămas din speranță,
Pe-un blog denumit ideologic
Scream and Go.
Tastez cu viteza melcului încetinit de ploaie,
Chinuindu-mă încă să înțeleg un procesor Intel
și umplându-mi hard disk-ul extern cu mii de cuvinte,
de simțăminte,
fără minte,
ca o bătrână cuminte.
Privirea îmi joacă feste, e laptopul însuși o poveste adormită?
Îmi aduc aminte de anii de elită. Ce ani? Ce ani? Mă întreabă mintea,
Îmi joacă și ea feste, adică?
Iau laptopul în brațe și-i ating ecranul LCD.
Afară, nepoții au telefoane parcă dintr-un univers paralel.
Îmi aduc aminte de bunica.
Nu semăn cu ea nici cât negru sub unghie.
Era mai voinică decât mine, la ai ei optzeci de ani.
N-avea tehnologie, nu știa de nici-un device,
Ea nu scria.
Aș fi o bătrână alterată dacă nu aș scrie, îmi zic,
Am nevoie de tehnologie pentru propriul eu interior,
M-a ajutat întotdeauna și totuși, încă,
Gândul, singur nu se scrie.
Am optzeci de ani și mintea-mi e vie.
Minutul s-a scurs. O ultimă privire:
Pe frunte îmi scrie vizibil, mare,
Tehnologie.

Acest articol este scris in cadrul concursului SuperBlog2012.

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog