luni, 5 martie 2012

Coreeni versus Japonezi

In viziunea mea, coreenii sunt mai oameni decat japonezii. Nu am citit atat de multe despre coreeni cat am citit despre japonezi, deci aceasta parere e formata pe baza datelor generale pe care le stiu si evident, a serialelor coreene.
Daca japonezii sunt perfectionisti pana la absolut, coreenii tind sa se adapteze din mers cu libertatea. De fapt, fac aici referire la Coreea de Sud, care este un stat prezidential.
Coreenii imi par oameni in sensul ca isi lasa oarecum sentimentele sa primeze.
Japonezii sunt inca prinsi in arta traditionala a puterniciei barbatului si a supunerii femeii. Femeia renunta la serviciu imediat ce se casatoreste. Barbatul lucreaza pana seara la 10, de obicei, si in fiecare seara iese cu prietenii sau colegii la una mica.
Femeia este insa cea care tine gospodaria. Daca barbatul aduce banii, femeia va avea grija de copii, va face mancarea, pachetele pentru scoala, care trebuie sa fie cat mai inventiv decorate [in asta consta unul din sensurile artei de a fi mama, in Japonia] si face curat, cumparaturi si multe altele.
Si Japonezii nu vor ceda niciodata, chiar daca asta isneamna autodistrugerea lor. Si uneori sunt atat de robotici!
Coreenii par sa fie mai egalitaristi. Si chiar daca la ei un simplu sarut [care consta in atingerea pentru  maxim doua secunde a buzelor] inseamna o declaratie enorma de dragoste, aproape egal cu o cerere in casatorie, mi se pare ca dragostea pentru ei e mai puternica.

Vreau sa vad asta in realitate. Coreea si Japonia, destinatiile capitale ale vietii mele.
`miku

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog