duminică, 16 octombrie 2011

A patra ora de JAPONEZA

In cea de-a patra ora de japoneza totul a inceput sa prinda culoare. Daca pana acum am retinut alfabetul hiragana litera cu litera, in ordine, acum am inceput sa-l invatam prin practica. Si cum altfel decat citind?
Asa ca am inceput sa citim "Povestea celor 3 purcelusi", "San bikino kobuta". A fost amuzant sa citesc pe litere [:))], avand in vedere ca nu am mai facut asta de acum 11 ani. 

Adevarul e ca saptamana trecuta nu am exersat deloc hiragana, pentru ca nu am avut timp, iar vineri noaptea cand m-am apucat de invatat, m-am gandit pentru prima oara ca s-ar putea sa nu reusesc sa termin de studiat japoneza. Ca asa sunt eu, comoda, si cedez cand dau de greu. Dar am reusit sa retin cat de cat cele 104 caractere ale alfabetului Hiragana si acum mi-a zburat acel gand.
Aseara am stat si am citit de aici ce caractere am stiut si acum sunt la fel de entuziasmata ca dupa prima ora de japoneza. 

Pe langa asta am inceput gramatica si am facut pronumele personal:
watashi 
boku
ore
watakushi 
anata
kimi
kanojo
kare
watashi tachi
anata tachi
kanojo tachi
kare ra

Si particulele, care nu au corespondenta in Lb. Romana:
wa は 
[se scrie ha[] in hiragana dar se citeste wa]
ga 
wo 
no 
ni 
de

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog