luni, 9 februarie 2015

femei, femei

# "contemplând splendoarea și nimicnicia lumii parisiene, ciudata panoramă a mândriei și sărăciei ce mi se perinda pe dinainte"

# "Se spunea despre el că ar putea fi cel mai bun om din lume, dacă n-ar avea obiceiul de a spune întotdeauna adevărul."

# "L-am întrebat dacă e însurat.
– Nu le înțeleg îndeajuns pe femei, răspunse el.
– Dragul meu Gerald, zic, femeile trebuie doar iubite, nu și înțelese.
– Nu pot iubi ceva în care nu am deplină încredere, mi-a replicat."

" – Dragul meu Gerald, am răspuns, această doamnă avea pur și simplu o înclinație specială pentru mistere. Ea a închiriat aceste camere doar pentru plăcerea de a-și arunca vălul și a rămâne singură cu ea însăși, imaginându-și probabil că este neînțeleasă. Avea probabil o pasiune pentru lucrurile făcute în taină, dar în realitate nu era decât un Sfinx fără secrete."


Oscar Wilde, "Grădina lui Eros": Sfinxul fără secrete  Gravură, trad. Monica Râpeanu, București, Editura Fundației Culturale, 2004

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog