vineri, 6 iunie 2014

babilonie. oaia pierdută se întoarce la turmă, dar cel puțin ea a văzut lumea

ar trebui ca doar clasele 1-4 să fie gratuite în sistemul de stat; desigur, taxele de școlarizare nu ar trebui să fie prea mari nici după; de ce să fie așa? pentru ca guvernul să aloce mai mulți bani bibliotecilor, cărților în general. cărțile sunt scumpe, trebuie să recunoaștem. îți permiți să cumperi două cărți pe lună. o carte de cel puțin 300 de pagini (cărțile au în medie 200-300 pagini) costă în cel mai bun caz 25 de lei. cărțile noi, desigur; numai că 2-3 cărți pe lună nu sunt deajuns. de aceea, cărțile ar trebui să fie mai ieftine. dacă ar fi mai ieftine, mai mulți oameni și le-ar permite. bine, mă gândesc acum că nu toți oamenii vor să afle mai multe despre... orice i-ar putea interesa, deci ideea mea e moartă din start. desigur, ați putea spune că pentru asta sunt bibliotecile. dar mie nu-mi plac bibliotecile. nu-mi place să împart cărțile cu nimeni. cărțile sunt prea personale. în plus, îmi place să le am mereu la îndemână. îmi aduc aminte de ceva, vreau să citesc ceva ce am citit mai demult și nu-mi aduc aminet bine, păi vreau cartea mea în bibliotecă. iar cărțle de pe kindle mă seacă. îmi plac culorile. vreau cartea în sine, în primul rând pentru materialismul ei. kindle e drăguț, însă. e băiat bun, te lasă să iei cu tine mii de cărți atunci când pleci undeva, ca un fel de geamantan-gaură-neagră (un vis de-al meu, să am un geamantan mic în care să încapă tot dulapul). avem nevoie de amândouă. vorbind de școală... sunt multe de reparat. elevii nu se duc la școală să învețe, noi toți am mers din obligație. că mai găseam și câqte ceva interesant... ăsta e un noroc ce poate apărea oriunde te-ai duce, nu numai la școală. școala trebuie reformată, sau o să ne transformăm într-o țară de prostovani 100%. uite, facultatea de exemplu. foarte rece, foarte directă. înveți, iei. nu înveți? nu iei, obvious. bine, asta e la UB. în Craiova... și în alte astfel de instituții, mai rar. de-asta zic, reformă. avem nevoie de ceva strict. să fim serioși, oamenii nu știu decât de frică. turma. mai sunt și oi rătăcite care fac lucruri de plăcere, dar sunt puține. turma știe doar de frică. oricum, oaia rătăcită va fi și ea adusă la loc în turmă, nu are nici-o șansă la cunoaștere/pieire în căutarea cunoașterii – vedem asta direct din Biblie, în primul rând cu Adam și Eva, apoi cu pilda oii rătăcite, apoi cu pilda fiului risipitor. și să fim serioși, chiar dacă crezi în Dumnezeu sau nu, trebuie să accepți anumite realități, cum ar fi... faptul că turma va fi turmă până la final. în același timp, mai e și chestia că ți se dă șansa să vezi totul prin ochii tăi. ai șansa să negi totul, să cauți singur, să fii singur, să aflii.

------------m.

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog