marți, 27 august 2013

[manga] Death Note - Tsugumi Ohba

Ieri am primit o carte manga de la o prietenă (care este mare fan al cărților manga) care tocmai a fost în Canada și a dat peste un magazin uriaș cu asemenea produse. Ce-i drept, eu n-am mai citit manga integral vreodată, doar am mai rasfoit câteva online și am lăsat totul baltă pentru că devine obositor să citești la calculator.
Deoarece am lâncezit două zile în încercarea de a-mi reveni dupa o vacanta obositoare și stresantă, tot ce am facut a fost să citesc. Am citit "Lolita" de Vladimir Nabokov, am citit "Pe jumatate moartă" de Madison Avery și manga pe are am primit-o, Death Note vol. 1. :X

Ce sunt cărțile manga?
Manga (漫画) este cuvântul japonez pentru benzi desenate (uneori folosindu-se de asemenea și komikkuコミック). În afara Japoniei, termenul este utilizat strict pentru benzile desenate de origine japoneză.
Manga este creată dintr-o mixtură între arta japoneză ukiyo-e și stiluri străine de desenat, și a preluat forma prezentă la puțin timp după cel de-Al Doilea Război Mondial. Constă în principal din desene alb-negru, în afară de coperți și câteodată primele câteva pagini; în unele cazuri, este colorată integral.
Spre deosebire de SUA și Europa unde benzile desenate erau considerate ca fiind adresate copiilor, idee de care se încearcă o detașare în ultimi ani, în Japonia manga-urile s-au adresat unor variații de vârstă mai largi, ajungând să fie citite atât de copii și adolescenti cât și de adulți, creându-se astfel edituri specializate adresate unui public țintă.
Diversitatea temelor și subiectelor întâlnite în manga, combinate cu popularitatea lor în Japonia au condus la o vastă adaptare a celor mai de succes titluri sub diverse forme cum ar fi: anime-uri, filme, seriale, jocuri. Trebuie observat totuși faptul că fenomenul este reciproc, seriile anime de succes precum și jocuri populare fiind adesea transformate în serii manga. [sursa]

Eu, când eram mică, citeam destul de mult benzi desenate cu Mikey Mouse si Donald (o sa caut pe la țară să văd dacă le mai am:]). Death Note e animeul meu preferat (la fel si filmele făcute după carte, sunt geniale).
Singura problemă cu manga este că sunt foarte scumpe, în România se găsesc foarte rar, și trebuie comandate de pe site-uri de specialitate (o cărțulie ajunge la 40 de lei)... Bine, mai e și faptul că se citesc de la dreapta la stânga (lucru datorat faptului că asta e modul de scriere japonez)... dar nu e ceva cu care nu te poți obișnui. :)
Cumva, mi-am gasit o noua obsesie: manga. :D


– Miku


2 comentarii:

MonicaE spunea...

Eu am incercat sa citesc Nana, caci, poate stii, anime-ul se termina in coada de peste si am citit pe Wikipedia ca Ren moare si bla, bla, bla. Insa cum ai spus si tu, este foarte obositor sa citesti pe net. Si ceea ce nu stiam - mersi ca m-ai luminat si pe mine - e ca se citeste de la dreapta la stanga. *ahaaa, de aia nu intelegeam eu nimic* =)) Si mie imi place Death Note, la un moment dat am fost obsedata de anime. Ramane unul dintre "ză besţ" :X

MikuMyuuki spunea...

Nu am vazut tot animeul Nana, mai mult pe sarite pe Animax... Cred ca o sa ma bag la privit animeuri in septembrie. :)) Am vazut filmele, in film Ren nu moare, insa se termina cam dramatic. Daca imi aduc aminte bine, ca si pe astea le-am vazut demult.
:)) daaa, eu am facut mai demult niste ore de japoneza si acolo citeam asa si acum am fost deja obisnuita, altfel cred ca as fi sucit cartea aia de o mie de ori pana sa realizez care-i treaba. (bine, ei specifica acolo, dar cine citeste instructiunile?:)) )
Da, asa se zice, ca Death Note ar fi cea mai cunoscuta manga. Chiar e misto. Si are un plot genial. Vreau neaparat sa-mi iau si urmatoarele carti, da' sunt scumpe frateee.

Faceți căutări pe acest blog