marți, 20 noiembrie 2012

Etapa 23. Componentele PC conduc lumea?

   Drept să spun, mi-am pus întrebarea aceasta de multe ori: cum ar fi viața mea fără calculator? Zilele trecute discutam cu tatăl meu despre cât de mult a evoluat tehnologia în ultimii douăzeci de ani, de la o funcție minimală a unui calculator, de exemplu, la cele mai lungi, complicate și procese antagonice prezente acum.
   Oare explozia aceasta exacerbată este un semn al evoluției sau al îndeptării către finalul iminent? Că tot se spune că-i sfârșitul în decembrie...
   Prin anii 2001-2002 mergeam cu sora mea la net cafe-uri, unde rămâneam cu gura căscată la chestiuțele de pe internet sau messenger. Pe atunci habar n-aveam la ce folosește internetul, ce-i drept, nici nu mă interesa. În prezent sunt dependentă trup și suflet de internet și toate conexiunile lui. În scurtele momente când mi se mai strică laptopul, trebuie să recunosc, viața mea o ia razna. Oricât de tare aș vrea să folosesc telefonul pentru modul în care e utilizat un laptop nu pot, deci rezultatul e că se întoarce toată ziua pe dos și nu mai sunt în stare să fac nimic.
   Acum doi ani am stricat memoria externă a PC-ului și cred că odată cu asta mi-am șters o parte din viață. De fapt, a fost parte din prostia mea, pentru că practic mi-a scăpat din mână, dar acolo aveam stocate toate fotografiile, filmele, melodiile, documentele, absolut tot ce îmi era de trebuință. A fost ca o transfigurare într-o viață nouă și goală, ca și cum aș fi mers pe stradă și brusc cineva mi-ar fi smuls hainele de pe mine, lăsându-mă goală în mijlocul mulțimii. Nu mai aveam nici-un document, nici-o fotografie, practic a trebuit să o iau de la început. Încă nu am reparat-o datorită costurilor foarte mari, dar sper că peste câțiva ani voi reuși să fac asta, până la urmă, acolo se află toate poveștile și poeziile scrise până în anul 2010 și mai ales, toate fotografiile importante.
   Eu cred că internetul este cea mai importantă invenție a omenirii, de ce nu, o minune a lumii noi. În primul rând, cu ajutorul motoarelor de căutare putem găsi tot ce avem nevoie într-un timp extrem de scurt. Prin intermediul rețelelor de socializare putem legătura cu oricine dorim în doar câteva secunde...
   Ce s-ar face omenirea fără asemenea avantaje?
   Oamenii secolului XXI au devenit, totuși, ceva cam comozi. E adevărat că e mult mai bine să plătim facturile pe internet în schimbul statului la cozi uriașe [când eram mică și mai mergeam cu tatăl meu să plătească lumina, curentul, gazele, cozile erau ucigătoare; le-am detestat din totdeauna], dar există și părți rele, cum ar fi dependența de aceste beneficii care se manifestă în folosirea excesivă a calculatoarelor, în general, atacându-ne astfel ochii și corpul.
   În schimb, cei care sunt ca mine, puțin cam paraleli cu IT-ul, pot să strice toate aceste beneficii. Câte aparate foto nu am stricat, sau chiar memoria despre care vorbeam mai devreme. Ba chiar de curând am realizat că am făcut eu ceva care a stricat placa video de la computerul mare și, totuși, i-am făcut ceva și laptopului pentru că are momente în care vede negru în fața desktopului. Îmi iau ca scuză ideea că studiez filologia și nu informatica, așa că am mai multe (milioane) de șanse de a strica totul decât cei care se axează pe informatică.
   Cu această ocazie am găsit pe site-ul Media DOT două dintre lucrurile care mi-ar trebui mie în acest moment: memorii cu o capacitate mare și surse, pentru că nici sursa PC-ului nu mai e într-o stare foarte bună.
   Concluzia este că în zilele noastre o catastrofă tehnologică ne-ar ucide mai ușor și mai rapid decât o catastrofă naturală. Imaginați-vă toată omenirea fără internet, fără telefonie mobilă... Am fii cu toții niște cauze pierdute. Mă și văd cu un porumbel dresat în mână, punându-i un bilețel la picior. Oare în cât timp aș primi răspuns la mesajul meu? Sau, mai bine zis, l-aș primi măcar?

Prima fotografie este preluata de pe site-ul mediadot.ro iar cea de-a doua de pe site-ul festivalzoo.com
Articolul este scris in cadrul competitiei SuperBlog2012.

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog