luni, 25 iunie 2012

Simt aroma de copilarie

Era vara cand mergeam si stateam la tara impreuna un tatal meu. Stateam saptamani, luni, si nu ma mai plictiseam.
Stiu ca replica lui favorita era, mai pana pe la sfarsitul lui iulie: ei, lasa, abia a inceput vacanta! Intr-o zi de septembrie, probabil pana in 7 septembrie, am zis: lasa, ca abia a inceput vacanta. Iar el a replicat razand, ca s-a dus, dar ca mai e una la anul...
Cat era vara de lunga eu stateam la tara. Parintii mei au "tara" in acelasi sat, si puteam sa merg dintr-o casa in alta fara probleme. Parintii mamei mele au murit cu mult timp in urma dintr-o prostie. Ei, ca orice om de la tara, tineau vinul in beci, si intr-o zi, unul dintre ei a intrat sa ia ceva de acolo. Dar vinul fermentase si...ceea ce elimina el e letal, asa ca a lesinat in cateva fractiuni de secunda. Cand bunica l-a gasit, s-a speriat si a intrat dupa el, dar a lesinat si ea...si au murit cu totii.
Partea cea mai ciudata este ca fratele meu si sora mea [aveau sub 5 ani, amandoi, pe atunci] erau in casa, si nu au iesit deloc toata ziua, pana ce nu au venit parintii mei.
Probabil ca au fost speriati. Ma refer la toti, toata lumea.
Nu stiu cum as fi reactionat eu. Singurele vieti importante pe care le-am pierdut au fost cele ale celor doi papagali si ale celor doi hamsteri.

Oricum, la multi ani dupa cele mai sus povestite, m-am nascut eu [poate sunt reincarnarea bunicii, sau a bunicului :>] si in fiecare vara mergeam acolo cu tatal meu.
Stiu ca aveam [inca mai este] o vecina care crestea pisici. Genul de batrana singura, cu o gradinita de legume, o curte mica, o casa enorm de mica [! serios, casa ei e cat sufrageria mea, este exact casa din pamant de pe vremuri] si multe pisici. Si mergeam intotdeauna sa ma joc cu pisicile ei.
Acum nu-mi mai place de ea. Am auzit ca face vraji si descantece. Si acum voi ar trebui sa spuneti: la ce te asteptai?!

Ideea e oricum, alta. :)) Steam in dimineata asta in pat si ma uitam pe geam, cand am simtit o aroma ciudata, parca veche, asa cum se simte la tara. De caldura amestecata cu flori si iarba si umbra...
Nu stiu daca imi e dor de copilarie. Eu nu mi-am dorit niciodata sa fiu mare. Nu prea stiam eu ce inseamna sa fii mare.  Singurul lucru pe care mi l-am dorit au fost mainile fine ale soramii. Are niste maini de model. Cu unghii perfecte si toate cele...

`miku

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog