duminică, 29 ianuarie 2012

"Cuvant" de Tudor Arghezi



Cuvant
                             de Tudor Arghezi

Vrui, cititorule, sa-ti fac un dar, 

O carte pentru buzunar, 
O carte mica, o carticica. 
Din slove am ales micile 
Si din intelesuri furnicile. 
Am voit sa umplu celule 
Cu suflete de molecule. 
Mi-a trebuit un violoncel: 
Am ales un brotacel 
Pe-o foaie de trestie-ngusta. 
O harpa: am ales o lacusta. 
Cimpoiul trebuia sa fie scatiu. 
Si nu mai stiu 

Farmece as fi voi sa fac 
Si printr-o ureche de ac 
Sa strecor pe un fir de ata 
Micsorata, subtiata si nepipaita viata 
Pana-n mana, cititorule, a dumitale. 

Macar cateva crampeie, 
Macar o tandara de curcubeie, 
Macar nitica scama de zare, 
Nitica nevinovatie, nitica departare. 
As fi voit sa culeg drojdii de roua, 
Intr-o carticica noua, 
Parfumul umbrei si cenusa lui. 
Nimicul nepipait sa-l caut vrui, 
Acela care trasare 
Nici nu stii de unde si cum. 

Am rascolit pulberi de fum.

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog