joi, 15 decembrie 2011

Ultimele ore de japoneza

În sensul că nu am mai postat demult aici și trebuie să mai fac un "inventar" al elementelor învățate. Nu am uitat, dar nu prea am avut chef...
În ultimele ore de japoneză am învățat chiar multe.
În primul rand, katakana, cel de-al doilea alfabet japonez în care se scriu doar cuvintele împrumutate din alte limbi. Cele mai multe sunt destul de ușor de recunoscut, de exemplu bideo [video] ビデオ, Yōroppa [Europa]  ヨーロッパ, konpyuuta [computer]  コンピューター .
In al doilea rand, am facut regula micului tsu [] care apare in hiragana pentru a indica faptul ca silaba imediat urmatoare dubleaza consoana din structura sa, dar el nu se citeste. 
In al treilea rand, am facut cateva verbe des utilizate la cele mai intalnite forme ale lor: Kaimasu (a cumpăra), Noborimasu (a se cățăra), Kimasu (a veni), Kirimasu (a tăia), Shimasu (a bea), Nomimasu (a bea), Tabemasu (a manca), Hairimasu (a intra), Demasu (a ieși), Mitsukemasu (a găsi).
In al patrulea rand am facut Prezentul Simplu, Prezentul Continuu si Trecutul Simplu.
Prezent Simplu:
わたしは     いきます
Watashi wa yamani wo ikimasu. [Eu merg la munte.]
Prezent Continuu:
わたしは  ま  にくを  たべて   ます
Watashi wa ima niku wo tabete imasu. [Mananc carne chiar acum.]
Trecut Simplu:
みおさは  のう  を  のみ
Mimi-san wa kinou mizuwo nomimasu. [Mimi a baut ieri apa.]


Well, that`it guys. Am trecut in revista in mare cam tot ce am facut in ultima luna, mai exact, in 5 [x2 ore] sedinte de japoneza.
Si pot spune chiar ca exista posibilitatea sa merg in Japonia la vara:X.


`miku

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog